Dbać czy wymieniać – oto jest pytanie. Jak przedłużyć żywotność sprzętu?
Technologia stała się tak ważnym elementem naszego życia, że bez niej trudno jest sobie wyobrazić choćby jeden dzień. Sprzęt jest nam na tyle bliski, że potrafimy mu nadawać imiona i dbać o niego jak o skarb. I choć dziś zdecydowanie łatwiej zepsute gadżety wymienić na nowe, to najczęściej chcemy, by służyły nam długo i na całe szczęście potrafimy o nie zadbać.
I nie, nie będzie teraz 15 punktów o tym, jak dbać o tablet i nie dowiecie się, dlaczego źle używacie swojej lodówki. Troska o sprzęt elektroniczny i wydłużanie mu życia może być naprawdę prosta. Ta droga zaczyna się już na etapie wyboru. W końcu zależy nam, by zakupione urządzenia idealnie spełniały nasze potrzeby. Owszem, można poświecić godziny na research, obejrzeć miliony testów i zapytać o radę znajomych. Czasem jednak doradztwo warto zostawić w fachowych rękach, a takie z pewnością znajdą się w sklepach Komputronik, które przygotowały cały asortyment usług, które pomagają użytkownikom zadbać o sprzęt.
Wybór dokonany. A co jeśli mimo wszystko dalej nie mamy pewności? Czy warto ryzykować kosztowny zakup? Czasem nie warto, a co ważne – nie zawsze trzeba. Subskrypcja to nie tylko przycisk pod filmami, to także możliwość wynajmu sprzętu bez kupowania go na własność. Zamiast jednorazowo płacić dużą kwotę, być może w danym momencie nieosiągalną, można skorzystać ze sprzętu, wynajmując go za dużo niższą, miesięczną opłatę abonamentową. Po roku można wymienić sprzęt na nowszy lub zrezygnować z jego użytkowania, jeśli już go nie potrzebujemy. Skomplikowane? Nie bardziej niż wizyta w sklepie czy zakupy internetowe.
Jeśli jednak zdecydujemy się na zakup, warto rozważyć rozszerzenie gwarancji. Złotym standardem zgodnym z obowiązującym prawem jest dwuletnia gwarancja producenta. Bez problemu wydłużymy ją o kolejny rok lub 3 lata. Rozszerzona Gwarancja Komputronik zapewnia naprawę sprzętu w serwisie lub domu klienta, nawet na następny dzień. To ważne, bo przedłużająca się awaria może nieźle uprzykrzyć życie lub utrudnić wykonywanie pracy. W ramach rozszerzonej gwarancji można skorzystać z corocznego przeglądu z modernizacją sprzętu oraz zachować dane podczas serwisowania. Jak ważna jest ta możliwość, wie każdy, kto choć raz niespodziewanie utracił wszystkie dane ze swojego smartfona.
Czasem nie długość gwarancji, a jej zakres będzie miał natomiast większe znaczenie. Producent zwykle zabezpiecza się całkiem długą listą wyłączeń, w przypadku których nie zobowiązuje się do naprawy sprzętu. Jednak przypadkowe uszkodzenia czy kradzież mogą się zdarzyć i tak samo jak awaria uniemożliwić pracę czy pokrzyżować nasze plany. Rozszerzona gwarancja Komputronik może działać równolegle z gwarancją producenta, ale poszerzać jej zakres o te nieszczęśliwe wypadki.
Kupiliśmy (lub wynajęliśmy) idealnego laptopa, wydłużyliśmy gwarancję i co dalej? Można zabrać sprzęt do domu i rozpocząć konfigurację. Ale można również skorzystać z pomocy specjalistów. Wybierając dobrany dla siebie pakiet, możemy uzyskać pomoc w pierwszej konfiguracji sprzętu, przeniesieniu danych ze starego smartfona czy laptopa, instalacji wybranych aplikacji czy podłączeniu akcesoriów. Dzięki tej usłudze po powrocie do domu z nowym sprzętem od razu możemy cieszyć się jego funkcjami bez straty czasu na jakiekolwiek ustawienia.
W przypadku smartfonów, smartwatchy czy tabletów dobrze jest pomyśleć o jeszcze jednej rzeczy zanim opuścimy sklep – zabezpieczeniu ekranu. Zwykle kompletny przypadek powoduje, że na wyświetlaczu naszego smartfona pojawia się pajęcza sieć pęknięć i urządzenie nie tylko traci urok, ale często również możliwość użytkowania. Nowy, sprawny smartfon i pęknięty ekran? Można tego uniknąć. Odpowiednie zabezpieczenie w postaci folii ochronnej nie tylko stanie na straży ekranu, ale również zniweluje drobne, istniejące już rysy i zwiększy komfort użytkowania, eliminując uciążliwe refleksy. Z tej usługi można skorzystać bezpośrednio w salonach Komputronik, np. tuż po zakupie nowego smartfona czy tabletu.
Czy jednak możemy liczyć na wsparcie, jeśli kupujemy sprzęt nieco większy niż smartfon czy laptop? Zdecydowanie. Wszystkie urządzenia z kategorii AGD w sklepie Komputronik możemy zamówić wraz z usługą transportu i wniesienia. Sprawa jest banalnie prosta. Robiąc internetowe zamówienie, wystarczy wybrać opcję dostawy z wniesieniem. Potem tylko telefon od konsultanta, żeby kurier z lodówką nie zaskoczył nas w najmniej odpowiednim momencie, i gotowe. Sprzęt zostanie dostarczony na wskazany adres, ustawiony w odpowiednim miejscu. Nawet o wyniesienie kartonów nie trzeba się martwić, a jeśli wymieniamy stary sprzęt, to usługa obejmuje również jego odbiór. Bardziej kompleksowo się nie da.
I na koniec jeszcze jedna usługa, choć mam nadzieję potrzebna jak najrzadziej. W końcu wszyscy chcemy, żeby sprzęt się nie psuł, ekrany nie pękały i naczynia same wchodziły do zmywarki. Nie zawsze jest tak pięknie i czasem coś wymaga naprawy. Sieć sklepów Komputronik oferuje naprawę pogwarancyjną na trzy różne sposoby. Po pierwsze – wizyta ze sprzętem w jednym z salonów. Po drugie – zdalna pomoc informatyka bez wychodzenia z domy. I po trzecie – naprawa w domu. I choć sobie i wam życzę, by żadne naprawy nie były potrzebne, to dobrze wiedzieć, pod jakim adresem powinniśmy szukać, aby trafić w dobre ręce.